• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Big bank kredit

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Hur snabbt fick du besked? Jag accepterade precis samma som du och har verifierat mig med Kreditz nu. Tittar de endast på löneinsättningar eller djupdyker de i transaktioner/swish tro?
Samma dag. Timmar. Jag vet inte vad dom kollar efter, skulle spekulera att man kollar suspekta överföringar/många överföringar på kort tid t ex swish och speltransaktioner.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
820
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Samma dag. Timmar. Jag vet inte vad dom kollar efter, skulle spekulera att man kollar suspekta överföringar/många överföringar på kort tid t ex swish och speltransaktioner.
I mitt fall har det endast swishats väldigt frekvent till sambo för diverse hushållsutgifter och inbetalningar. Borde vara lugnt?
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
820
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Samma dag. Timmar. Jag vet inte vad dom kollar efter, skulle spekulera att man kollar suspekta överföringar/många överföringar på kort tid t ex swish och speltransaktioner.
Enligt Kreditz-informationen verkar det uteslutande vara för att kontrollera lön, men det kan ju vara struntprat iofs.
 

Tezzilike

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
23 Augusti 2022
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Hej allesammans.

Jag fick krediten på 50 000 "på köpet" när jag tog ett lån på 200 000 hos Bigbank förra året.
Ser att 1500kr slängs ut här men verkligen är att dom (tyvärr) tar ut en avgift per uttag som är 3% av beloppet.
Vilket betyder om man ska ta ut hela summan direkt drar dom av 1500kr.

Krediten är lik alla andra ( t ex Northmill) men när man tagit ut en större del betalar man stortsett bara ränta. Jag har min f.n maxad dvs 50 000/50 000 och betalar runt 500-600 i månaden och allt är ränta.

Vet inte om man kan söka specifikt efter krediten (det gick inte för ett år sen), men för privatlån tas UC.

Northmill tar också en avgift för uttag, om jag inte minns fel.
Är det 600 typ för ränta varje månad? När amortera man då? Står att man har en återbetalnings tid på 12månader då blir de ju svin hög månadsbetalning. Eller?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp